lastmod lastmod .

lastmod

چه زمانی واشر سرسیلندر می سوزد

آیا می دانید وظیفه اصلی واش سرسیلندر چیست و چه زمانی می سوزد؟ در ادامه از وظایف اصلی واشر سر سیلندر و نشانه های سوختن آن مطلع می شود.
چه زمانی واشر سرسیلندر می سوزد
واشر سر سیلندر بین بلوک موتور که قطعاتی مانند میل لنگ و پیستون ها داخل آن قرار دارند و فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می کند تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند.
کار واشر سرسیلندر چیست؟
واشر سرسیلندر سه وظیفه اصلی دارد:
1. آب بندی سیلندر:

همانطور که در این بخش از سرگرمی نمناک توضیح خواهیم داد وقتی موتور در حال کار کردن است، فشار سیلندر در موتور بنزینی به راحتی می تواند به 700 psi و در موتور دیزلی، تا 2 هزار psi برسد. واشر سرسیلندر سبب بهینه تر شدن حالت کارکرد سیلندر می شود .

آب بندی واشر سرسیلندر با اهمیت است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و موجب کاهش قدرت و راندمان موتور می گردد. واشرسر سیلندر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل نماید.

در صورتی که آب رادیاتور اندک باشد فشار زیادی به موتور و واتر پمپ وارد می شود و موجب سوختن واشر سر سیلندر می شود ، تعمیر واشر سر سیلندر هزینه هنگفتی را به همراه دارد.

کار واشر سر سیلندر چیست؟

2 . هدایت مایعات :

داخل بلوک موتور و سرسیلندر مایع خنک کننده موتور و هم روغن موتور مورد نیاز هستند و مسیرهایی در واشر سرسیلندر وجود دارند که بین سر سیلندر و بلوک موتور در گردش باشند. در سرسیلندر، وظیفه مایع خنک کننده تنظیم دمای سوپاپ و شمع ها است.

3. حفظ و نگهداری مایعات از وظایف واشر سرسیلندر:

مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور تنها چند میلی متر با هم فاصله دارند. جلوگیری از ترکیب مایع خنک کننده و روغن موتور با هم یکی از وظایف اصل واشر سرسیلندر است.

یکی دیگر از وظایف واشر سرسیلندر جلوگیری از نزدیک شدن گازهای احتراق به مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور است.

منبع : نمناک 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۶:۵۰ توسط:lastmod موضوع: نظرات (0)